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Le Web des Cheminots

egypte Rtg


feero

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chers amis, Salut à tous

Je cherche quelques photos du train égyptiens alors qu'il était dans la conception de France ou d'un catalogue ou une brochure de celui-ci

J'espère que si quelqu'un l'avez, télécharger ici

meilleures salutations.

feero

dear friends , Hi all

am looking for some photo's of the Egyptian train while it was in France or catalog design or a brochure of it

i hope if anybody have it , upload here

best regards.

feero

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C'est une bonne vidéo, un de mes amis (shérif) qui le prennent, mais c'est ici en Egypte

J'espère que quelqu'un a une photo ou une conception du catalogue ou une brochure pour ce train magnifique alors qu'il était en France après fabrication et envoi à être expédiés vers l'Egypte

Et voici quelques photos plus de lui à travailler ici en Egypte

merci

feero

It's a good video, a friend of mine ( sherif ) who take it but it's here in Egypt

i hope anyone have a picture or catalog design or a brochure for that beautiful train while it was in France after manufactured and sending to be shipped to Egypt

And here is some more pictures of it working here in Egypt

thanks

feero

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désolé, je ne parle pas français donc je utiliser Google pour traduire

Eh bien, c'est une longue histoire drôle ... Il est bien connu les chemins de fer égyptiens était le chemin de fer le deuxième au monde après la Grande-Bretagne chemins de fer, et @ l'époque où les premiers trains va supérieure peuple égyptien était tellement peur d'elle (les paysans pauvres sans éducation) afin qu'ils me disais que c'est une diable ou génie et commencer à tirer les trains avec des trains de pierres, et depuis que les ingénieurs égyptiens chemins de fer décider d'ajouter des barres verticales (grillades) pour protéger l'équipe des pilotes et il a fixé dans la spécification de l'ensemble des locomotives jusqu'à ce jour.

Well it's a long funny story... As is well known the Egyptian railways was the second railways in the world after great Britain railways, and @that time when the first trains goes to upper Egypt people was so afraid of it (poor farmers with no education ) so they was thinking it's a devil or genie and start shooting trains with stones trains, and since that the Egyptian railways engineers decide to add vertical bars ( grills ) to protect the driver team and it fixed in the specification of all the locomotive till this days.

Feero

Modifié par feero
  • J'adore 1
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J'espère que quelqu'un a une photo ou une conception du catalogue ou une brochure pour ce train magnifique alors qu'il était en France après fabrication et envoi à être expédiés vers l'Egypte

feero

Thanks for sharing your pictures here.... We deeply appreciate!!!

Les photos les plus connues de ce RTG lors de ses essais en france sont celles qui ont été faites sur le viaduc de Blois.... Il doit y en avoir des archives au centre de documentation de LVDR rue de Milan....

Kerguel, si tu peux faire quelquechose.....bigbisous

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Hello Feero.

Excellent story, but now Egyptian farmers have more education than these olders years, when railways appears all over the world....

Cars , trucks and other things are also in your country. So why this particular disposition still exist ???

Fabrice

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Les photos les plus connues de ce RTG lors de ses essais en france sont celles qui ont été faites sur le viaduc de Blois....

En fait, c'est sur le viaduc de Beaugency.... Impossible d'en trouver une photo, même avec mon ami Google!!!

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Cher Monsieur / CRL COOL, Fabr

merci pour votre aide et de soutien, vraiment j'ai passer un long moment sur ​​google recherche de n'importe quelle image pour ce train en France ou conception du catalogue ou une brochure de l'utiliser comme mots peuvent (TRAIN, l'Égypte, ..... etc ). Mais c'est inutile.

Oui, M. Faber agriculteurs égyptiens ont plus d'éducation que ces années de plus mais la spécification des chemins de fer nationaux égyptiens n'ont pas changé depuis les jours anciens, comme la tradition ancienne à travers le monde ne changera jamais jusqu'à présent, et désolé je ne comprenais pas ce que tu veux dire par les voitures et les camions, il n'ya pas de barres verticales (grillades) sur eux.

J'espère que vous aimez les photos que j'ai télécharger pour elle et je n'ai plus de photos de lui au sein du service ici si vous êtes intéressé

remercie tous les

feero

Dear MR / CRL COOL , Fabr

thanks for your help and support , really i have spend a long time on google searching for any picture for that train in France or catalog design or a brochure of it using may words like ( TRAIN,, Egypt , ..... etc ). But it's useless.

yes Mr faber Egyptian farmers have more education than these older years but the Egyptian national railways specification didn't changed since old days , like many old tradition around the world never change till now and sorry I didn't understand what u mean by cars and trucks , there is no vertical bars (grills ) on them .

I hope you all like the pictures I have upload for it and I have more pictures of it within the service here if you are interested

thanks all

feero

Modifié par feero
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Well, what I mean by specifing cars and trucks ? After trains, cars and trucks appears in Egypt, but farmers understood that wasn't devils also... and stop shooting them..

But you answer me: anything change in old rules, and in French national railway, that's quite the same ..mdrmdr So that's why French governement want to change things, but the only point they are working on, is to decrease specificity of National railway agents, that's also the only point they are interested in.......beurk

About RTG, all trains are in service ? and how many ? is the engine always the same ?

Fabrice

Modifié par Fabr
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The means of transportation used in Egypt before 1852 was limited to the donkeys, mules, horses and carts Stagecoach and Karo, and the donkeys certain positions go to those who wish to hire them as each of them holding the metal plates by the number, such as a donkey to do «well» attached on the side of the saddle! !

on 12 July, 1851 Began construction of the first railway line in Egypt , and began operating during the celebrations of the opening of the Suez Canal in 1854 during the reign of Khedive Ismail Pasha It is noted that the supervisor of the construction of Egyptian railway then engineer was English, Robert Stevenson, the son of the inventor of tractors for the famous George Stephenson and all of this led to the concern and anger of farmers who saw the animals scared and run away of the train while it getting his vapor out and its high and loud sound to the belief that demons are the ones who've been moving..

The first car was entered Egypt in the late reign of Khedive Tawfiq, roughly in 1890, where Prince brought in a good family car Khedivial French steam to Egypt for use in entertainment and adventure!.

so there is about 40 years between people in Egypt have seen the first train and seen the cars and trucks, for that they didn't need to add any vertical bars or grills because people already used to see machines running in the street.

Ok let's talk a little about the beautiful TRAIN

In year 1980 Egyptian National Railways decide to replace the Hungarian high speed train Ganz 6500 which was working in main lines ( Cairo - Alexandria & Cairo - Aswan) by a new high speed trains .

In summer 1983 3 train sets made by ""ANF industrie "" shipped from France to Egypt.

By year 2003 the 6 turbines was almost out of survives due to hard heavy duty on the main line ( Cairo - Alexandria ) and it had been replace by new American turbine made by caterpillar company , it was so bad turbines and wasn't so compatible , the maximum speed it gives was 110 km/h. it was a disaster .

In year 2006 one by one the turbines start to be burned and burn the main locomotive. After 3 years the 3 trains were out of duty completely, last 1 burned in June 2009 near banha station.

Finally in year 2011 the Egyptian national railways start a project to recover that beautiful train again and the first 1 has back to scurvies after getting new turbines' from France in august 2011 and the to others will be back soon.

Finally am sorry about the bad translation because it by google

thanks fot you all

feero

Les moyens de transport utilisés en Egypte avant 1852 était limité à des ânes, des mulets, des chevaux et des charrettes Stagecoach et Karo, et les positions de certains ânes vont à ceux qui souhaitent les embaucher comme chacun d'eux tenant les plaques de métal par le nombre, par exemple comme un âne pour faire «bien» ci-joint sur le côté de la selle! !

le 12 Juillet, 1851 a commencé la construction de la ligne de chemin de fer première fois en Egypte, et a commencé à fonctionner au cours des célébrations de l'ouverture du canal de Suez en 1854 pendant le règne du Khédive Ismaïl Pacha Il est à noter que le superviseur de la construction des chemins de fer égyptiens, puis ingénieur anglais, Robert Stevenson, le fils de l'inventeur de tracteurs pour le célèbre George Stephenson et tout cela a conduit à l'inquiétude et la colère des agriculteurs qui ont vu les animaux effrayés et s'enfuient du train alors qu'il se sortir de son vapeur et ses sonores haut et fort à la croyance que les démons sont ceux qui ont visité le déplacement ..

La première voiture était entré en Egypte sous le règne du Khédive Tawfiq fin, à peu près en 1890, où le prince a dans une voiture de bonne famille de la vapeur khédiviale française en Egypte pour une utilisation dans le divertissement et l'aventure!.

Donc, il ya environ 40 ans entre les personnes en Egypte, ont vu le premier train et vu les voitures et les camions, pour ce qu'ils n'ont pas besoin d'ajouter des barres verticales ou grilles parce que les gens déjà habitués à voir des machines courir dans la rue.

Ok nous allons parler un peu de la TRAIN belle

En l'an 1980 Chemins de fer nationaux égyptiens décider de remplacer le train à grande vitesse hongrois Ganz 6500 qui a été travailler dans les grandes lignes (Le Caire - Alexandrie & Le Caire - Assouan) par un de nouveaux trains à grande vitesse.

En été 1983 3 rames faite par "" Industrie ANF »« expédiés de France en Egypte.

Par année 2003, le 6 turbines était presque hors de survit en raison de lourds dur sur la ligne principale (Le Caire - Alexandrie) et il avait été remplace par turbine américaine nouvelles faites par la société Caterpillar, il était si mauvais, et les turbines ne fut pas si compatibles , la vitesse maximale qu'il donne a 110 km / h. ce fut un désastre.

En l'an 2006, un par un les turbines commencent à être brûlé et brûle la locomotive principale. Après 3 ans, le 3 trains étaient hors de service complète, une dernière brûlé en Juin 2009 près de la station Banha.

Enfin, en 2011 les chemins de fer nationaux égyptiens démarrer un projet pour récupérer ce train magnifique encore et le premier 1 a revenir à scurvies après avoir nouvelles turbines »de la France en août 2011 et les autres à reviendrons bientôt.

Enfin suis désolé au sujet de la mauvaise traduction, car elle par google

merci fot vous tous

feero

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So french industry get new turbines for Egyptian railways, but in the same times, french national railways definitively close the RTG experiment.....nothing else than electrical train, as TGV, and smaller commuters nammed TER, with trucks engines( 6 !!!! for a dual unit commuter X 72500: 4 for power, 2 for clim units )

For specific and latest RTG line Bordeaux Lyon, it needs now 2 dual unit, so it means 12 trucks engines are turning ON..!!! don't you think it's an oil spillage as RTG 2 Gas engine preeceding solution???

Fabrice

PS someone here post as Assouan ( Aswan )... may be is she reading ..???bigbisous

Modifié par Fabr
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lol ok i thnik ill not translate any more

yes sir we are all here hoping to start eclectic lines and replace the diesel units by it , it ll be more better and fast .

any way am still looking for a pictures for that pretty train while it was in France or a catalog for it ,

and here is some pictures for the damaged unit and for the repaired unit

Modifié par feero
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Some members here are searching, but at this time not found...sometimes it can takes month, depending on non usual members who come here..

These RTG are bigger than French ones...Can they run at 160km/h ??? are their lines abble to ???

Fabrice

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Dear MR / Fabrice Thanks for yr help and support

In fact I don't know if it's bigger or not, but the total length of the Egyptian train is 260 m .

The old turbines can get 200 km/h but with caterpillar turbines it can't get more than 110km/h

This days and after removing the caterpillar and reinstall the new french turbines it can get 240 km/h , but only in some parts of the main lines

yesterday i found a small pic of it but its soooo small , i think it was from a magazine or some thing

Modifié par feero
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  • 3 semaines plus tard...

no new about a pics of that train France ?

Salamalekum !

I have found this picture taken in the Compiègne station during tests before expedition in Egypt. Along this train, on the other track, you can see a double-stack SNCF commuter

photo La Vie du Rail

Modifié par 5121
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thank you sir for that great pic ,hope to see more ,
here is another 3 pics of it in Cairo and final pic is my drawing work by Autocad for that pretty train .


hope u all like it
Feero

Modifié par feero
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No lights in front of the train, was it turning when this pic was made ?

Many people on the dangerous area near tracks, isn't it prohibited ?? ( i can't see any fence, so maybe it's an habit to cross railway tracks..)

Thanks for pics.

Fabrice

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Dear Fabrice , Dear all friends

No its not like what you think , there was no lights and there is a lot of people near tracks because the train wasn't in the station yet.

it was out of station waiting for the light sign to go to in after it was in the cleaning area , (a small shower before travel ll be so good ) ;)

The next pic is a hand made model in the Museum its not to scale and not so good @all but its the available one

Nobody here was working in ANF factory can help in more pics or a design of that train ?

Modifié par feero
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Unfortunnatelly, the test runs in France didn't last a long time and it was during winter.... And at the begenning of the 80's, there weren't a lot people using cameras everywhere as nowadays with the small digital cameras....

I invite you to contact french magazines, particularly this one: http://www.laviedurail.com/ or http://www.voies-ferrees.fr/

Both magazines have got a huge collection of pictures from the 40's till today. They may have pictures of Egyptian RTG.

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